2012. október 7., vasárnap

Íróasztal mintákkal




Vodál Vera
Íróasztal
 Ez az asztal az első bútordarab, amelyet a tervezéstől a kivitelezésig egyedül újítottam fel. Az asztalt a Vasas Művészegyüttestől Vateráztam, a barátom születésnapjára készült dolgozóasztal gyanánt. Az asztallap farostlemezből volt, amelyet falécek kereteztek - ezt lecseréltem rétegelt lemezre. Sok látványtervet készítettem photoshopban, mire a színek és a minta véglegessé vált. A vázról kromofággal és sniccerpengével szedtem le a lakkot, és leszedtem a fiókokon lévő zárcilindereket is, amelyeket egy berlini régiségpiacon vásárolt kerámia fogantyúkkal helyettesítettem - miután egy megszilárduló ragasztóval betömtem a lyukakat és megcsiszoltam a felületeket. Szívesen hagytam volna meg a fa hatást az egész asztalon, de rájöttem, hogy nincs olyan lazúros hatású festék, amellyel egységessé lehetne tenni a vázat és az asztallapot - így döntöttem végül a matt zománcfesték mellett, amitől nagyon féltem, de végül kifogástalan lett a felület, egy réteg alapozó, két réteg zománcfesték és két réteg bútorlakk után. A lábakon és a fiókon lévő mintát a látványtervem alapján Garamvölgyi Judit kerámiafestő festette meg, valamilyen speciális, vastag réteget adó festékkel. Az asztalt végezetül tetőtöl-talpig lelakkoztam bútorlakkal, hogy növeljem az időtállóságát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése